Odion

Geen vraag is te gek, omdat begrip begint met nieuwsgierigheid.

Door gesprekken met veel verschillende mensen van Odion (zorgorganisatie voor mensen met een beperking) viel ons hun flexibele mentaliteit op. We vertaalden dit kortweg in ‘Geen vraag te gek’. We maakten het onderdeel van de identiteit van Odion en de strategie voor arbeidsmarktcommunicatie.

Voor de campagne van Geen vraag te gek gingen we in gesprek met ambassadeurs van de mentaliteit: mensen die het bestaande reilen en zeilen bevragen en antwoorden geven. Hun ervaringen en verhalen vertaalden we naar een social media arbeidsmarktcampagne. Gericht op mensen die net zo open en nieuwsgierig in het leven staan als zij. Door deze aanpak snijdt het mes aan twee kanten. De ambassadeurs maken de gewenste mentaliteit intern zichtbaarder en ze trekken extern mensen aan met eenzelfde mentaliteit.

Op hun eigen wijze geven de ambassadeurs in verhalen, films en zelfgemaakte vlogs antwoord op ingewikkelde vragen die soms eenvoudig te beantwoorden zijn. Of op eenvoudige vragen die juist lastig te beantwoorden blijken. Door de ambassadeurs te herkennen en vervolgens te belichten wordt het vuur van ‘geen vraag te gek’ zowel intern als extern steeds verder aangewakkerd.