Organisatiecultuur veranderen bedrijfscultuur

Studio Lonne Wennekendonk

Met jouw strategisch plan een cultuurverandering teweegbrengen waar niemand omheen kan.

PLAN EEN KENNISMAKING

Studio Lonne Wennekendonk is een strategisch communicatiebureau met een team van nadenkende ontwerpers die geloven in ‘vrouwelijk’ leiderschap. Wij zijn voor (voor)voelen. Wij zetten jouw strategisch plan om in een beweging van enthousiaste medewerkers. Hoe? We geven aandacht door écht te luisteren naar mensen, komen zo tot de kern en inspireren cultuurverandering.

Dit doen we o.a. met Paul Röttger voor een inclusieve samenleving, met Joline Jolink voor een betere mode-industrie, met Abma’s voor een smaakvollere en eerlijkere voedingsindustrie en met Jan Alblas voor menswaardigere zorg.

De voordelen van werken met SLW:

unieke content

We duiken in jouw organisatie en werken van binnenuit. Niets is onecht.

investering lange termijn

We onderzoeken en bepalen samen wat werkt voor jouw organisatie. We zetten een beweging in gang.

allround communicatiebureau

We maken films, podcasts, visuele identiteiten, social media content, websites, organiseren sessies en meer.

Meld je aan voor een gratis strategische sessie van één uur met Lonne Wennekendonk.

Plan een telefonische kennismaking in van 15 minuten wanneer jou uitkomt. Samen bespreken we wat we voor jou kunnen betekenen tijdens de strategische sessie.

Onze samenwerkingspartners over SLW:

Paul Röttger, bestuurder Theater Babel Rotterdam:

‘Ik werk alleen samen met mensen die mijn missie snappen.’

Hanneke Vrielink, directeur Cordaan Jeugd:

‘Met veel gevoel maken ze kracht zichtbaar. Kernachtig én met een diepere laag.’

Jan Alblas, directeur Pameijer:

‘De studio heeft het hart van Pameijer vertaald naar ontwerpen.’

Onze werkwijze in het kort:

stap 1: beleid

Aansluiten bij wat er is.
Om aan te sluiten bij de inhoudelijke richting en uitdagingen van het strategische beleid willen we weten wat er tijdens het strategische proces gedaan en ontdekt is.

stap 2: cultuur

Verhalen optekenen.
In gesprekken met jullie medewerkers en klanten of publiek ontdekken we jullie (gewenste) cultuur en hoe we de gewenste manier van werken gaan aanwakkeren.

stap 3: communicatie

Taal ontwikkelen.
De ontdekkingen van stap 1 en 2 vormen de basis voor een (visuele)
taal die de gewenste manier van werken duidt en de basis vormt voor het aanwakkeren ervan.

STAP 4: doorvertaling

Uitingen en ontmoetingen.
De nieuwe koers en gewenste manier van werken vertalen naar uitingen en ontmoetingen (zoals met klanten, mede­werkers en stake­holders) die de ontwikkeling in gang houden.

Dit zijn wij:

Studio Lonne Wennekendonk is award winning strategisch communicatiebureau dat gelooft in ‘vrouwelijk’ leiderschap. Wij zijn voor (voor)voelen. We geven aandacht door écht te luisteren naar mensen, komen zo tot de kern en inspireren verandering.

Een ander perspectief bieden op onderwerpen of groepen mensen: voor minder doen we het niet. Wij hebben een liefdevol fanatisme om te laten zien dat iedereen bijzonder is en gehoord moet worden.

Om dat te kunnen bereiken, werken we samen met de juiste partners: beslissers die zonder vooroordelen durven te luisteren naar hun mensen. Die hun eigen overtuigingen in twijfel durven te trekken en antwoorden durven te vinden op ongemakkelijke vragen.

We geven de mensen die meestal niet worden gehoord een stem. Pioniers die een ongemakkelijke boodschap hebben, mensen met een beperking, kwetsbare kinderen, ouderen. Zodat er betere keuzes worden gemaakt voor hen en de wereld. Als we samenwerken met beslissers met díe mindset, brengen we een cultuurverandering teweeg.

We gaan voorbij woorden. We vertolken de kern en maken het zo voelbaar dat je er niet omheen kan. Filmportretten waarbij de ander jou recht in de ogen kijkt. Online platformen waar zielsverwanten elkaar ontmoeten. Handgemaakte poëzie die de rauwheid van het leven omarmt. Een cultuurverandering aanzwengelen doen we met onze ontwerpen. We bieden een nieuwe kijk op wat je dacht te kennen.